Jak mówić i pisać o grupach narażonych na dyskryminację
Etyka języka i odpowiedzialna komunikacja - cz. 1
FleishmanHillard 2021,
wyd. 1 - zmienione
Opis:
Poradnik powstał z inicjatywy agencji FleishmanHillard, we współpracy merytorycznej z prof. dr hab. Ewą Kołodziejek oraz pod patronatem Rady Języka Polskiego i Rzecznika Praw Obywatelskich. Jako zespół FleishmanHillard – specjalistki i specjaliści w obszarze komunikacji – czujemy współodpowiedzialność za język debaty publicznej. Chcemy, aby trafnie opisywał rzeczywistość, nie wykluczał i nie ranił. Ten cel przyświecał naszej kampanii, której elementem jest nasz Poradnik.
Szczególnie polecam go dziennikarzom, osobom wypowiadającym się publicznie i pełniącym rolę medialnych ekspertów. Polecam go również osobom zawodowo zajmującym się komunikacją, także tą wewnętrzną, kształtującym kulturę i relacje w miejscach pracy.
Poradnik powstał we współpracy z partnerami społecznymi, osobami i organizacjami, które na co dzień zajmują się problematyką grup narażonych na dyskryminację – pomagają, edukują, walczą z uprzedzeniami. To zalecenia, które płyną od organizacji – jak mówić i pisać empatycznie.
Spis treści
prof. dr hab. Ewa Kołodziejek
Etycznośc języka komunikacji
Cecylia Jakubczak
Jak mówić i pisać o osobach LGBT
Gej czy homoseksualista?
Agata Maciejewska
Jak mówić i pisać o kobietach
Nie tylko feminatywy
Kalina Czwarnóg
Jak mówić i pisać o migrantach
Wszyscy jesteśmy migrantami
Paweł Średziński, Mamadou Diouf, Wojciech Waglowski
Jak mówić i pisać o osobach pochodzących z Afryki
Nie mów do mnie murzyn. Afryka i Afrykanie
Anna Makówka-Kwapiszewicz, Anna Zielińska, Marta Guze-Korszyńska, Aleksandra Laskowska
Jak mówić i pisać o Żydach
Słowa które ranią
Partnerzy