Jestem uczestniczką kampanii społecznej Rzecznika Praw Obywatelskich pt. „Język urzędowy przyjazny obywatelom” oraz autorką sprawozdania Rady Języka Polskiego za lata 2010-2011 pt. „Poprawność językowa i sprawność komunikatywna materiałów pisemnych kierowanych do obywateli przez ministerstwa i wybrane instytucje centralne”.
Prowadzę warsztaty i szkolenia z poprawnej polszczyzny w praktyce, budowy tekstów urzędowych, etyki i estetyki wypowiedzi publicznych dla różnych grup zawodowych. Udział szkoleniach wzięli m.in. pracownicy Urzędu Miasta Szczecina, urzędów skarbowych w Szczecinie i szczecińskiego oddziału NIK-u, pracownicy urzędów stanu cywilnego i urzędów pracy z województwa zachodniopomorskiego, sekretarze gmin z województwa zachodniopolskiego i dolnośląskiego, pracownicy wymiaru sprawiedliwości: prokuratorzy, sędziowie sądów rejonowych i apelacyjnych z Poznania, Gorzowa Wielkopolskiego, Konina i Szczecina, nauczyciele i bibliotekarze.
Prowadziłam szkolenia dla tłumaczy Rady Unii Europejskiej w Brukseli, dla redaktorów wydawnictw edukacyjnych, dla pracowników działu marketingu Grupy Azoty S.A.
Prowadzę szkolenia z prostego języka dla pracowników administracji.
Proponowana tematyka szkoleń:
- Prosta polszczyzna w pracy urzędu.
- Zasady poprawności w profesjonalnym redagowaniu pism urzędowych.
- Jak prosto pisać o Funduszach Europejskich.
- Jasno, krótko, grzecznie. Zasady komunikacji językowej.
- Estetyka i poprawność wypowiedzi w komunikacji publicznej.
- Jak mówić, żeby nas słuchano, rozumiano i podziwiano.